KUNDESERVICE
Her kan du finde vores kontaktoplysninger og svar på en række ofte stillede spørgsmål.
Ofte stillede spørgsmål
-
Tøj
Vi sender tøj fra lageret hver dag med GLS. Derfor er din pakke klar i en pakkeshop inden for 1-2 hverdage.
Møbler og boligtilbehør
Møbler og boligtilbehør skal du selv afhente i den butik, hvor varen er på lager. Du kan afhente din vare, når du får en mail om, at din vare er klar til afhenting. Det sker normalt inden for 24 timer.
-
Fragt koster 39 kroner. Husk, at vi kun sender tøj, og du skal afhente møbler og boligtilbehør i den butik, der står beskrevet under produktet.
-
Det er nemt og hurtigt at returnere tøj til os. Følg disse 4 trin:
Benyt vores returportal til registrering. Vælg hvilke produkter der returneres og bestil en returlabel.
Pak varerne forsvarligt i den genanvendelige pose, du modtog varerne i eller i anden lignende emballage. Alle returvarer skal være i original og ubrugt stand.
Sæt den nye returlabel ovenpå den gamle forsendelseslabel, så GLS ikke er i tvivl om leveringsadressen.
Indlever returpakken hos GLS pakkeshop.
Gem den returkvittering du får af GLS, til du har modtaget din tilbagebetaling.
Vores normale behandlingstid for en retur er 14 dage.
Vær opmærksom på, at prisen for returnering er 39 DKK som fratrækkes beløbet, du får retur.
Du har krav på, at få fragten for levering (39,-) retur ved fortrydelse af hele dit køb. og returnering af hele din ordre. Det fulde ordrebeløb vil blive tilbagebetalt til det betalingskort/mobilPay, du anvendte ved betaling.
Hvis du fortryder enkelte dele af dit køb, har du ikke ret til at få tilbagebetalt leveringsomkostningen på 39,-.
-
Reklamationsret
I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamation skal meddeles til Røde Kors i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimelig tid, medmindre andet er aftalt.
Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert behandling eller betjening af produktet. Eller ved fejl eller skader, som køber var bekendt med ved køb af varen.
Det er købers ansvar at returnere en vare.
Reklamationer på tøj
Ved reklamation på tøj skal du kontakte os via vores returportal.
Hav dit ordrenummer klar. Her kan du også købe en returlabel.
Når vi har godkendt varen som en reklamationsvare, tilbagebetaler vi fragt for levering til dig (39,-) hhv returfragt til os (39,-).
Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav eller leveret til pakkeshop eller pakkeboks.
Reklamationer på møbler og møbeltilbehør:
Ved reklamation på møbler og møbeltilbehør skal du kontakte os på mail: kundeservice@rodekorsgenbrug.dk
Oplys altid oplyse ordrenummer, produkttype og en kort beskrivelse.
Vedhæft kvitteringen for dit køb og et foto af fejlen.
Du vil herefter blive kontaktet for det videre forløb.
Køber returnerer varen til den Røde Kors butik, hvor varen er købt og afhentet.
-
Da vi sælger brugt tøj, der er blevet vasket, kan vi ikke garantere, at størrelsesangivelsen ligger inden for en standard-skala. Hver vare i webshoppen har et produktbillede med mål, så du selv kan måle dit tøj derhjemme, før du beslutter dig for at købe det. Bemærk at tøjet kan være krympet eller have ændret form, efter det er blevet vasket, så brug målene på billedet som reference.
Udvid din søgning
Vi anbefaler, at du udvider din søgning til også at inkludere størrelserne under og over din normale størrelse, da dette kan hjælpe med at finde tøj, der passer bedre. Det er altid en god idé at måle dine kropsmål (bryst, talje, hofter), før du bestiller tøj online, så du har en bedre idé om, hvilken størrelse, der vil passe dig bedst.
Kig efter målene i produktbeskrivelsen
Sammenlign dine mål med målene på produktbilledet, når du vurderer størrelsen. Du kan også tage udgangspunkt i en tøjstørrelse, du kender fra tidligere, som reference, når du vælger størrelse.
-
Røde Kors opererer med faste, høje kvalitetskrav til både tøj og møbler. Alle varer håndsorteres og kvalitetstjekkes for fejl og mangler, inden de sættes til salg. Du kan derfor være sikker på, at dit nye fund er i ordentlig stand og at kvaliteten ikke fejler noget. Ofte får vi også helt nye varer ind, som aldrig har været taget i brug.
På alle varer i webshoppen er varens stand angivet.
Og vi er omhyggelige med at tage fotos, der tydeligt viser, hvordan varen ser ud
Derfor er der også billeder af f.eks. fejl, skrammer og pletter så du er 100 % klar over, hvordan varens stand er, inden du køber varen.
-
Du finder vores handelsbetingelser her.
-
Når du har bestilt et genbrugsmøbel eller boligtilbehør på vores webshop, får den lokale butik besked om din ordre. Herefter gør din din ordre klar til, at du kan afhente ordren. Du får besked på email eller telefon, når din ordre er klar til afhentning.
Find et kort over butikkerne, hvor du kan afhente din Click & Collect ordre her. Her kan du også se butikkens kontaktoplysninger og åbningstider.
Medbring din ordrebekræftelse enten udprintet eller på telefon, så du kan fremvise denne ved kassen i butikken.
-
Ved returnering af møbler og boligtilbehør skal du kontakte os via mail på
kundeservice@rodekorsgenbrug.dk
Oplys i overskriften i din mail ordrenr. og dit ønske om at benytte din fortrydelsesret.
Skriv i hvilken Røde Kors butik varen er købt.
Vi kontakter dig for at aftale det videre forløb.
-
Du kan finde kontaktoplysninger på vores Click & Collect butikker på siden her
-
Du kan aflevere alt tøj og tekstiler til vores 1900 tøjcontainere og i vores 255 genbrugsbutikker indenfor deres åbningstid. Se dem alle på kortet her.
Vi tager imod tøj, sko, bælter, tasker, tekstiler og linned – bare smid tøjet til genbrug hos os. Vi modtager ikke beskidt eller vådt tøj.
Vi kan bruge dit gamle tøj, også selvom det er lidt slidt og forvasket. Dit pæne genbrugstøj passer vi godt på og sælger videre i vores genbrugsbutikker. Tekstiler og meget slidt tøj sælges videre til genbrug i udlandet. Det tøj, som er i dårligst stand, kan genbruges som tekstilfibre i industriproduktion og blive til nye tekstiler.
Flere af vores genbrugsbutikker handler også med møbler og nips. I de butikker kan du også aflevere interiør, nips, legetøj og bamser. -
Det er muligt at købe elektronisk gavekort på webshoppen.
Ved køb af elektronisk gavekort via webshoppen pålægges der aldrig fragt på gavekort, da det fremsendes elektronisk til den angivne e-mailadresse.
Det elektroniske gavekort er gyldigt i 2 år efter udstedelsesdatoen. Udstedelsesdatoen fremgår af gavekortet.
Elektroniske gavekort købt via webshoppen, kan bruges online på rødekorsgenbrug.dk.Elektroniske gavekort købt via webshoppen kan ikke bruges i vores fysiske butikker.
Gavekort købt i fysiske Røde Kors butikker kan ikke bruges i webshoppen.
Fortryder du et køb eller returnerer en vare pga. fejl/mangler, som er betalt med elektronisk gavekort, så refunderer og tilbagefører vi som udgangspunkt ordrebeløbet til gavekortet. Du har også mulighed for at få pengene udbetalt – i så fald skal du altid (uanset om du har fået varen tilsendt eller afhentet den som en del af click & collect i en fysisk butik) rette henvendelse til os på kundeservice@rodekorsgenbrug.dk. De fysiske butikker kan ikke udbetale pengene til dig kontant.
Gavekort købt online på rødekorsgenbrug.dk er elektroniske penge og dermed underlagt reglerne i betalingslovens § 96. Det betyder, at du som kunde kan få udbetalt pengene i gavekortets gyldighedsperiode (2 år) og i 12 måneder efter gavekortets udløbsdato. Hvis du ønsker at få pengene udbetalt, så send en mail til kundeservice@rodekorsgenbrug.dk med info om nummer på gavekort og hvilken konto beløbet skal overføres til.
Har du spørgsmål til en ordre eller andet, du gerne vil have afklaret, er du mere end velkommen til at kontakte os i kundeservice – vi sidder klar til at hjælpe dig. For at vi kan hjælpe dig hurtigt og effektivt, bedes du inkludere dit ordrenummer i e-mailen eller have det klar ved telefonen, når du ringer til os.